Vilkår og betingelser

Elizas smykker – Handelsbetingelser

 

BETINGELSER:

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende ved online køb hos Elizas Smykker, og gælder for alle leverancer fra Elizas Smykker.

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Elizas Smykker.

Bestilling og betaling
For at handle på webshoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort. Er du under 18 år, skal du indhente din værges accept eller i øvrigt have juridisk ret til at indgå købet.

Der tages forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer, korrekturfejl samt force majeure på webshoppen. Vi forbeholder os desuden retten til at slette en bestilling, såfremt vi har mistanke om betalingskortsvindel.

Betaling kan ske via betalingskort (hvor betalingen sker via Paypal), bankoverførsel eller overførsel via MobilePay.
 
Ved MobilePay, bedes du venligst angive betaling som bankoverførsel, og i Besked feltet på webshoppen angive MobilePay som betaling. MobilePay betalingen skal ske til Elizas Smykker: 51745616

Af sikkerhedsmæssige årsager vil du, ved bestillinger over 3.000,- DKK, blive kontaktet af vores personale for at bekræfte købet.

Alle priser på web-adressen www.Elizas-smykker.dk er inkl. Moms.
 
Levering og forsendelse
Alle smykker købt på webshoppen bliver pakket flot ind i æske, du kan i besked feltet skrive om den skal pakkes ind som gave med papir og bånd, uden at du skal betale ekstra. Leveringstiden afhænger af leverandør (DAO eller PostNord), men vi bestræber os på at kunne levere inden for 1-5 hverdage, da vores leverandører typisk har dag-til-dag levering.
 
Levering af varer fra Elizas Smykker anses for sket, når du som forbruger har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos Elizas Smykker overgår derfor til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
 
Forsendelsen sker med DAO eller PostNord. Vi tager en fast pris på 39,- kr. Levering sker med afhentning hos nærmeste posthus/Pakke udlevering
 
Emballage
Vi pakker altid vores varer i forsvarlig emballage, der sikrer at varen ikke bliver beskadiget under transport. Skulle det ske, at du modtager dine varer med opbrudt eller ødelagt emballage, skal du hurtigst muligt kontakte PostNord eller DAO, afhængig af hvem der har leveret dine varer. Du er velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig over for PostNord eller DAO.
 
Fortrydelsesret
Elizas Smykker yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
1) Har modtaget din vare(r)
2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail: retur@Elizas-smykker.dk i din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du må prøve om varen passer, på samme måde som du ville gøre i en fysisk smykkebutik. Varer som er brugt ved længere varende brug tages ikke retur. Hvis en urkasse har været åbnet eller lænken har været kortet af, tages det ikke retur. Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres. - Du kan altså afprøve varen, men ikke tage den i brug.
 
Ifølge en ny forbrugeraftalelov vedtaget i juni 2014, fastsætter vi værdiforringelsen af den returnerede vare. Da Elizas Smykker ikke sælger brugte varer, vil værdien for os være 0 kr. og du vil derfor ikke nødvendigvis kunne få hele din købesum retur. Vi forbeholder os retten til at teste den returnerede vare, inden købesummen refunderes, i tilfælde af eventuel værdiforringelse af returvaren.
 
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Desuden er det dig, som bærer risikoen, når du sender en vare retur til os. Vi anbefaler derfor, at du sender varerne retur med en leverandør, hvor pakken har Track & trace.
 
OBS: Har du fået en gave som ikke købt hos Elizas Smykker, forbeholder vi os ret til ikke at bytte den.
 
Bemærk: Vi kan ikke udbetale pengene på en vare som ikke er købt hos os. 

Returnering
Skal en vare købt online i vores webshop byttes eller vil du have pengene tilbage:

1. Send den ubrugte vare retur pakket forsvarligt ind, til nedenstående adresse.

Elizas Smykker      ATT: Retur

Alslevvej 24

4653 Karise

 

2. Vedlæg et brev eller en kopi af ordrebekræftelsen, med tydeligt ordrenummer, samt en kort beskrivelse over hvad du ønsker.
 
Vi bytter så varen eller tilbagefører pengene ved bankoverførsel.
 
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
 
BEMÆRK: Fortrydelses- og returretten er ikke gældende, hvis du reelt har taget varen i brug og/eller hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Du skal derfor sende varen tilbage i samme stand, som den er modtaget, og i original og intakt emballage sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og du derfor ønsker at få tilbagebetalt varens pris.

Er der yderligere spørgsmål ang. returnering, er du velkommen til at ringe på tlf.: 51745616, læg navn og tlf. nr. og vi vender hurtigst muligt tilbage i tidsrummet 8:00 og 20:00.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og indtil vi har modtaget den.
Ved returnering bedes du bruge en forsendelses løsning med Track & trace. Det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse.
 
Vi anbefaler altid at sende smykker enten som pakker eller værdipost. Afhængig af smykkets værdi. (se f.eks. priser på http://www.postnord.dk/ )
 
Reklamation
I henhold til købeloven, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation - medmindre fejlen skyldes misligholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Elizas Smykker, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Elizas Smykker.
 
Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Elizas Smykker har stillet dig i udsigt.

Bemærk yderligere, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen i forsvarlig emballage og gemme kvitteringen for afsendelsen til evt. fremtidig reference.

 
Elizas Smykker | CVR: 34238022 | Karise  | Tlf.: 5174 5616 | kontakt@elizas-smykker.dk